Ieri am fost la piata unde era forfota muuulta. Cu stupoare am realizat ca lumea isi facea cumparaturile de Pasti, care vine in 2-3 zile. O-la-la… In alti ani, probabil m-as fi panicat ca am frigiderul gol, dar acum am zambit gales si am inceput sa ma plimb printre tarabe ca in galeriile unui muzeu. M-am bucurat sa o gasesc pe batranica de la care am cumparat verdeturi  inca de la inceputul primaverii.

Am ajuns acasa. Am pus cumparaturile pe masa. Am scos: ridichi, tarhon, marar, patrunjel, leurda, stevie, ceapa si usturoi si  o gramada imensa de spanac…

Foaie verde si-un spanac, cum ii vin eu lui de hac? Scanez rapid prin memoria mea vizuala si castigatorul este pesto cu spanac!

Am spalat jumatate din gramada de spanac si l-am intins pe un prosop la plaja de pe masa sa fie gadilat de razele soarelui si sa se zvante putin. Intre timp am spalat cateva fire de ceapa&usturoi,  verde si crud, cateva fire de patrunjel si marar pe care le-am taiat marunt si le-am asezonat cu un pic de sare roz si un praf de chimen.  Cat mai stau frunzele de spanac pe prosop la plaja, rasnesc cateva  alune de padure si le las a se odihneasca.

Dupa ce s-a mai dus apa de pe frunzele de spanac, le-am maruntit si direct in blender.  ImageAdaug ulei de porumb, rapita si masline in parti egale, un pic de sare si putina apa. Si vrum-vrum…Vorba Corinei, vortexez pana la omogenizare. Adaug peste verdeturile asezonate, mai vortexez inca o data pana la omogenizare, iar la sfarsit adaug alunele de padure macinate si niste semnte de floarea soarelui intregi. Mai vortexez 30 de secunde si gata! Un pesto de spanac verde crud, cremos, cu aroma de primavera si delicios de iti lingi toate degetelele 🙂

Acest pesto de spanac este mult mai usor ca gust si consistenta  decat cel clasic de busuioc, de aceea pe langa clasica utilizare a lui in combinatie cu paste,  il puteti manca direct pe paine, adaugat in salate in loc de dressing si in supe.

Pentru a putea pastra pesto-ul de spanac  mai mult timp, l-am pus in borcane de 300g, dar nu le-am umplut  cu varf…am turnat peste,  ulei de rapita cat sa acopere crema verde de spanac cu aroma verde-crud  si am pus capacul… e voila,  la pastrare in frigider.

Spanacul poate fi inlocuit cu clasicul busuioc sau leurda, cu amendamentul ca aceste 2 variante sunt mult mai puternice ca gust si aroma, pesto-ul de spanac fiind o varianta light si va puteti juca cu aromele.

ImageIngrediente:

½ kg spanac

2 fire de ceapa verde

2 fire de usturoi verde

10 fire de patrunjel

10 fire de marar

2 linguri ulei de rapita

2 linguri ulei de porumb

2 linguri ule de masline

100gr alune de padure crude (sau nuci)

100gr miez  de floarea soarelui crud

P.S. Atat in cazul semintelor/nucilor, cat si a uleiurilor, puteti sa folositi variantele care va plac mai mult si pe care le aveti in casa

Frunza verde de spanac, hai, ca ti-am venit de hac…

