Aseara imi era pofta de ardei umpluti de care nu m-am mai atins de cand am ales sa nu mai manac carne. Asa ca,  m-am uitat in ladita cu legume… si cum aveam multe merinde, mi-am pus sortul si scufita si m-am apucat de gatit Ardei Magici.

Ingredientele Magice: ceapa alba – 3 buc mici, telina – 1 buc, morcov – 1 buc, vinete – 1 buc, orez basmati – 150g,

Condimentele Magice: ulei de masline – 3 linguri, boia dulce, turmenic, sumac, sare de himalaya – cate o lingurita din fiecare, cimbru si busuioc cat sa imiresmeze umplutura magica.

Recipientul pentru ingredientele si condimentele magice: 10 ardei grasi carora le-am taiat capacul cu tot cu cotor, astfel incat a ramas un pic agatat sa nu se piarda, i-am curatat de seminte si i-am lasat sa astepte pana e gata umplutura magica.

20130924_194838

Procesul Magic: Ceapa si Vinetele le-am curatat de coaja si le-am taiat cubulete. Morcovul si Telina curatate le-am dat prin razatoarea cea mare. In tigaie am pus uleiul de masline si la foc mic am aurit ceapa, apoi am adaugat morcovul si telina. Le-am lasat sa se perpeleasca la foc mic vreo 10 min, dupa care am adaugat vinetele. Cand vinetele si-au schimbat culoarea, am adaugat orezul. Am amestecat totul bine si am turnat apa peste cat sa acopere toate ingredientele magice. Cand a inceput sa fiarba am adaugat condimentele magice exceptand busuiocul verde. Am tinut la foc mic pana a scazut toata apa si la sfarsit am adaugat busuiocul verde taiat marunt. Am stins focul, am pus capacul peste si am lasat sa se intrepatrunda magia si sa se raceasca.

Umplutura Magica

Tips: este foarte importanta respectarea ordinii in care se adauga ingredientele magice pe foc, riscul fiind ca unele sa nu fie facute, iar altele sa se rasfiarba. In momentul in care luam umplutura de pe foc, legumele trebuie sa fie crocante, iar orezul doar un pic umflat, urmand ca acestea sa finalizeze procesul de gatire dupa ce vor mai fierbe in ardei.

Dupa ce s-a racit umplutura magica, am luat ardeii unul cate unul si i-am umplut cu ajutorul unei lingurite. I-am asezat intr-un ceaun. Am turnat un pic de apa pe fundul ceaunului si i-am lasat la fiert cam 40 de min.  Durata poate varia de la caz la caz. Procesul de gatire este finalizat atunci cand ardeii se inmoaie.

Rezultatul: O garsoniera inmiresmata cu magie si gust de ardei. Mirosea ca la mama acasa a ardei umpluti. Ardeii au fost MAGICI, gustul dulce de telina si morcov s-a combinat perfect cu sumacul si turmenicul, bucatelele de vinete, imita perfect bucatelele de carne ( mami mia face ardeiul umplut si sarmalele cu bucatele de carne, nu cu carne tocata, ca doar e moldoveanca), iar orezul a imprumutat din gustul si mirosul ingredientelor si mirodeniilor magice.

E important sa gatesti cu placere si cu zambetul pe buze. Starea in care esti, se transmite mancarii pe care o pregatesti, care mai tarziu tot la tine ajunge. Asa ca investeste dragoste si magie in mancarea pe care o faci!

Ardei Magici Umpluti

