Despre terapia cu briose am auzit prima data in “Anatomia lui Grey” – dupa moartea lui Denny, Izzy se lasa de doftoriceala si se apuca de facut briose…Facea Izzy tone de briose de le impartea la toata lumea…Cativa ani mai tarziu cand sis era insarcinata facuse o pasiune pentru briose si facea briose cu orice: cu mere, nectarine, ceapa, dovlecei, fructe de padure, somon, branza, praz, morcovi, nuci, sfecla…Mami mia! – cum zice  bebele pe care il purta in burtica pe vremea aceea. Atunci am inteles ce inseamna cu adevarat terapia cu briose…

Anul trecut prin august de ziua lui Pot, am facut si eu terapie cu briose. Muuuulte briose am  modelat si copt, cert este ca imediat ce le-am terminat si am vazut ce bataie era pe ele, brusc mi-a disparut orice urma de tristete si depresie si viata a capatat sens. Terapia cu briose EXISTA! Si face ravagii…

Briosa este un mini-chec care in Anglia mai este supranumit Prajiturica Reginei. Mie imi plac briosele pentru ca se prepara super repede, usor si reteta iti permite sa inventezi orice iti trece prin cap si poti face briose cu orice

Ingredientele Terapeutice

Unt/ Ulei de cocos – 100g

Zahar/ Miere – 3 linguri

Oua – 2

Iaurt cremos/ grecesc – 150g

Praf de copt – 1 plic sau 1 lingurita bicarbonat de sodiu alimentar stins cu otet

Faina – 200-250g in functie de consistenta compozitiei

Restul ingredientelor fac parte din terapia cu briose. Eu am optat pentru :

Briose cu pudra de roscove, zmeura si coacaze & Briose cu fulgi de cocos, smochine si struguri.

Terapia prepararii aluatului…

Unt

Acum ca a venit frigul, caloriferul devine un aliat al prepararii brioselor. Poti alege oricare din cele 2 variante in functie da cat de repede vrei sa termini totul….

Unt cu zmeura

Eu nu folosesc zahar alb in viata de zi cu zi, fapt pentru care nici nu am in casa. Il evit pe cat de mult pot pentru ca il consider un drog si creeaza dependenta. Pentru briosele terapeutice am folosit miere/ zmeura amestecata cu zahar, nepreparata termic, pusa la borcan, care rezista in frigider timp de un an pana la urmatoarea recolta. Acelasi mod de conservare se poate aplica pentru orice fel de fructe de padure: coacaze, merisoare, afine, catina…

Unt topit

2 Oua

Iaurt Cremos

Cand untul s-a racit, am incorporat iaurtul si ouale omogenizate si putina faina…

Faina si pudra de roscove

Tips&Trcks: Pudra de roscove o poti inlocui cu clasica cacao. Incearca totusi sa renunti pe viitor la pudra de cacao industrializata, adica cea pe care o cumperi de la supermarket sau buticul de la colt de strada. Aceasta trece prin niste procese de prelucrare incat ceea ce stim noi ca este cacao nu mai contine nici macar 50% din nutrientii acestui aliment. Opteaza pentru pudra de roscove pe care o poti cumpara din orice plafar, costa chiar mai putin decat o cutie de cacao si are mult mai multi nutrienti fiind un produs romanesc sau cel putin de undeva de prin vecini…

Coacaze cu zahar

Fulgi de cocos in aluat

Urmeaza partea care mie imi place cel mai mult… aluatul terapeutic incepe sa prinda forme de briose…

tava de briose

Tips&Tricks: Daca brusc iti dai seama ca nu ai hartii de briose in casa, nu te panica. Le poti modela din hartie de copt sau remodela din hartie de tarta, asa cum a facut moi 😛

Briose in tava

Briosele cu pudra de roscove, zmeura si coacaze se baga la cuptor.

Timp Terapeutic: 18-20min

Culoarea maronie a aluatului cu cacao sau pudra de roscove te poate duce in eroare ca briosele nu sunt rumenite. Nu tine briosele in cuptor mai mult de 20 de min. Eu am facut aceasta greseala si le-am facut scrum, noroc ca miezul a ramas mancabil si cu un gust fooooarte bun…din pacate la capitolul imagine aratau dezastruos 😦

Decoratiuni Terapeutice

Smochina

Muffins

Pentru ca briosele cu pudra de roscove le-am ars pentru ca mi-a fost distrasa atentia de un suflet drag si m-am suparat rau de tot…a trebuit sa rezolv problema cu o noua terapie, cea cu smochine si struguri. Cand le-am scos din cuptor am tzopait de fericire si eram cu gura pana la urechi. Aveau un iz intens de cocos, iar smochinele si strugurii fusesera inghititi de aluatul terapeutic…

Briose rumenite

Concluzia terapiei cu Briose…

Cele cu struguri a fost tare bune, cand muscai din ele aveai parte de surpriza de a da peste o imensa boaba de struguri albi. Din cauza condensului format in timpul coacerii aluatul din interior era usor umed. Acest lucru nu mi-a placut…Briosele cu smochine in schimb au fost un deliciu regal aroma de cocos s-a combinat perfect cu feliutza de smochina care s-a deshidratat un pic si s-a indulcit la coacere

Briose cu smochine

Pentru ca vreau sa extind sedintele de terapie cu briose spune-mi care sunt cele mai bune briose homemade pe care le-ai mancat vreodata?

 

