Cand eram in liceu dulcea mea mamica nu ma lasa sa ies din casa fara Micul Dejun – terci din fulgi de ovaz cu zmeura sau coacaze. Nu exista dimineata sa nu gasesc un bol cu terci de ovaz aburind pe masa din bucatarie alaturi de o cana mare de ceai negru cu lamaie. Cateodata mai avem si eu chef sa manac o felie de paine cu unt dimineata sau o omleta…dar nu aveam voie sa incalc regula de 2 simpla: terci de ovaz + ceai. Dupa ce il mancam, puteam sa mananc orice isi dorea sufletelul meu. Acest obicei mi-a intrat in sange si in suflet si daca nu mananc terci de ovaz cateva zile, corpul meu “urla” dupa fulgii de ovaz.

Micul Dejun este cea mai importanta masa din zi….Nu sari peste Micul Dejun…La Micul Dejun poti sa mananci orice in cantitati industriale pentru ca pana la sfarsitul zilei corpul tau are timp sa proceseze alimentele ingerate la inceputul zilei…sfaturi pe care le-am auzit, citit, vazut de nenumarate ori. Pe unele le-am preluat ad literam si le-am respectat cu sfintenie, de altele insa in ultima vreme am inceput sa ma indoiesc.

Cat de important este Micul Dejun?

Din punctul meu de vedere, cea mai importanta masa din zi. Micul Dejun pe care il am dimineata influenteaza toate celelalte mese pe care le voi avea pe parcursul zilei. Corpul uman are capacitatea sa se hranesca si sa se adapteze la combustibilul pe care i-l dai. Daca ii dai fructe de dimineata, corpul tau va cere toata ziua alimente crude si vii. Daca ii vei da cabanosi prajiti cu varza calita si bacon…corpul tau va tanji toata ziua dupa grasimi si prajeli. Asadar, tu detii puterea de a alege ce combustibil ii dai.

Fructe de Toamna

Cel mai bun combustibil pentru micul dejun sunt FRUCTELE!

In timp ce tu dormi corpul tau lucreaza pentru tine ca este angajat full-time 24/24. In timpi ce tu zburzi prin lumea viselor corpul tau curata, regenereaza si reconstruieste intregul sistem de functionare fara sa iti taxeze aparatul digestiv care este intr-o stare de repaos pe toata durata somnului. Mancand fructe dimineata ii oferi corpului energie si trezesti sistemul digestiv usor fara a-i aplica socuri alimentare.

Ce fructe mananc?

Orice si Toate fructele care iti plac. Le speli. Le cureti. Le tai. Le pui intr-o farfurie si le mananci. Daca sunt fructe care nu iti plac sau nu iti fac bine,  NU le manca! Inseamna ca corpul tau nu are nevoie de ele! Nu iti forta organismul sa manance fructe pe care nu le tolereaza pentru ca ai citit in vreo revista fency-shmency ca e bine. Corpul nu te minte niciodata si in marea majoritate a cazurilor iti va cere fructul de care are nevoie in acel moment pentru ca nu mai are pe stoc exact vitaminele si mineralele  pe care le contine fructul dupa care poftesti!

Mie multa vreme nu mi-au placut bananele. Nici nu ma uitam la ele. Intr-o zi am vazut banane la aprozar si am simtit acel daca nu mananc acum o banana, lesin. Zis si facut. Intamplarea face ca in acea perioada mi-am facut o serie de analize generale si s-a dovedit ca aveam o deficienta de potasiu si fier in organism. Fapt care si explica de corpul meu urla dupa banane. Din acel moment bananele au devenit alimentul meu nr.1 care nu lipseste din bucatarie apropae niciodata.

Bananas

Bananele sunt alegerea ideala pentru Micul Dejun

O banana de marime medie are aprox. 100 de calorii, 3,1g fibre si 1,29g proteine. Fibrele ajuta la digestie si la curatarea colonului – 2 functii imperios necesare la primele ore ale diminetii. Daca manaci 4-5 banane ti-ai facut stocul de energie necesare pentru urmatoarele 3 ore datorita caloriilor si proteinelor.

E plictisitor sa mananci aceleasi fructe in fiecare dimineata

La inceput ti se pare plictisitor, dar in timp devine un ritual care iti intra in sange si daca nu il respecti, dupa cateva zile corpul isi vrea ritualul inapoi, exact cum mi se intampla mie cu terciul de ovaz dupa atatia ani..

Cu toate acestea exista solutii pentru orice situatie. Din fericire traim in era in care s-a inventat blender-ul. Sa ii dea Barbosul sanatate celui care a avut ideea sa dea viata acestei masinarii magice. Si uite asa a aparut si idee de smoothie – forma cea mai inventiva si usoara de avea un mic dejun energizant pentru dimineti magice! Consumarea fructelor la micul dejun sub forma de smoothie este formula cea mai blanda pentru sistemul digestiv. Alimentele sunt pe jumatate procesate. Aparatul digestiv nu depune prea mult efort pentru a le digera, iar nutrientii sunt absorbiti de catre corp imediat. Rezultaul – simti cum energie zvacneste in vene si ca esti in stare sa cuceresti lumea!

Smoothie Banana SPA pentru dimineti Magice

Ingrediente&Cantitati Magice:

Banane – 3buc

Spanac – 150 – 200g (3-4 maini sanatoase de frunze de spanac proaspete)

Apa – 500ml (in functie de densitatea dorita cantitatea de apa poate varia)

spanac

Acum este sezonul spanacului de toamna. Nu il gasesti la toate colturile ca in primavara, dar la piata ai toate sansele sa il gasesti la 4-5 tarabe. Si nici nu e scump. Eu am dat 5lei/kg. Am mancat din el 2 zile si inca mai am in frigider pentru 1 smoothie si o salata.

Spinach

Nutrirntii Magici de care ai parte din 150g de Spanac si 35 de calorii- fibre, potasiu, mangan, magneziu, fier, acid folic, fosfor, zinc, cupru, seleniu, Omega-3 vitaminele K, A, C, B1, B2, B3 si B6. Spanacul crud este un aliment magic si gustul lui nu are nicio legatura cu spanacul gatit care multora nu le place. Asa ca vorba lui Popeye Marinarul – mananca spanac ca sa fii puternic!

blended spinach

B&SNutrientii Magici din 3 banane si 300 de calorii – fibre si proteine vegetale, potasiu, fosfor, magneziu, calciu, sodiu, fier, mangan, seleniu, cupru, zinc, acid folic, vitaminele A, B1, B2, B3, B6, C, E si K. Bananele sunt ingredientul de baza pentru orice smoothie. Te salveaza din orice situatie. Daca smoothie-ul tau este prea acru sau prea lichid rezolva problema cu 1-2 banane.

Dupa ce belenderul a procesat ingredientele a rezultat un smoothie cu aroma intensa de verde crud, cu textura cremoasa, culoare vie si gust energizant.

Banana SPA

Din 3 banane, 150g de spanac si 500 ml apa am baut 4 pahare de smoothie. Gustul m-a innebunit,  am avut energie din plin si m-am simtit satula pentru urmatoarele 3 ore.

O-la-la, J’adore Banana SPA…

Foto: Jubirica
Inspiratie: Simplicity of Life
Surse Info: Health Alternatives
