– despre cum m-am apucat sa fac supa-crema de brocoli si am ajuns sa fac o supa magica verde-verde cu aroma de lapte de cocos –

Ieri am fost dupa merinde si am gasit niste brocoli congelat ieftin si bun care m-a dus cu gandul la o supa-crema. Zis si facut dupa ce m-am intors de la sala m-am apucat de supa. Pun apa la fiert, pun una, pun alta, pun brocoli congelat si de frica sa nu fierb prea mult verdele cu pricina ca sa pastrez verdele crud, bag mixerul orizontal in cratita. Soc si groaza! Supa-crema de brocoli parea a fi o apa de ploaie cu tenta verzulie. Soc-Soc-Soc! Flash-Flash-Flash! Ce faaaaaac?

Tot ieri am gasit si niste spanac congelat ieftin si bun si l-am luat sa fie. Smart girl! Am dres apa de ploaie cu spanac congelat si ceapa verde si a rezultat o supa cremoasa verde-verde cu aroma de lapte de cocos.

Broccoli congelatIngrediente Magice:

Brocoli congelat – 500g

Spanac congelat – 250g

Ceapa alba – 2 buc medii

Cartofi – 2 buc medii

Ceapa verde – 2 fire

Lapte de cocos – 4 lingurite

Sare si Piper Negru dupa bunul gust si plac

Pasi Magici ce am urmat:

  1. Am pus oala cu apa la fiert, pe jumate plina ca sa fiu si optimista
  2. Am curatat si am taiat cubulete ceapa alba si cartofii.
  3. Cand a data apa in clocot am adaugat ceapa si cartofii
  4. Cand a inceput sa fiarba am adaugat brocoli si am lasat sa fiarba 10 min cat sa se inmoaie, fara sa isi schimbe culoarea
  5. Am pasat ingredientele cu mixerul vertical si am adaugat spanacul amestecand din cand in cand ca sa  se dezintegreze in supa, pana a dat in clocot. Am lasat sa fiarba 2-3 min. Nu a mai fost nevoie sa pasez pentru ca spanacul era taiat foarte marunt
  6. Am asezonat cu putina sare si muuult piper negru pentru ca ador aroma lui si am stins focul
  7. La sfarsit am adaugat laptele de cocos care s-a dizolvat si a legat toate ingredientele si am adaugat ceapa verde taiata marunt.

Tips&Tricks

  1. Ca sa nu fii nevoita sa dregi apa de ploaie asa cum am facut eu, inainte sa pasezi supa, pastreaza o cana din lichidul in care s-au fiert legumele si abia dupa aceea paseaza. Astfel poti controla densitatea supei care poate fi crema sau nu in functie de doleante.
  2. Daca nu esti martor al alimentatiei vegane poti inlocui cu smantana de gatit sau unt.
  3. Poti folosi si legume necongelate si aici ma refer la brocoli si spanac. Cu siguranta supa va avea mai mult gust si savoare, doar ca intervin niste pasi de curatare si de tocare a celor 2 ingrediente.
  4. Este foarte important sa nu rasfierbi legumele pentru ca gustul, culoarea si nutrientii vor avea de suferit. De aceea este suficient sa dai doar in clocot legumele si sa urmezi ordinea de adaugare a acestora in apa.

Am servit supa cu un plus de ceapa verde si o lingurita de lapte de cocos pentru mai multa savoare. Supa a iesit cremoasa si verde asa cum imi place mie cu un iz intens de piper negru pentru ca ador condimentele  si cu o aroma delicata de lapte de cocos. Si mai am cateva portii zdravene 😛

Inspiratie: lalena.ro
Foto: Jubirica
