– Vremea asta vitrega de-afara mi-a adus aminte de vremurile cand eram fata lu’ mama si si dadeam in mere iama – 

MereSi-acum tin minte eram prin clasa a 8-a cred . Cum ajungeam acasa, ma schimbam imi spalam un castron imens de mere si ma bagam sub patura pe divan sa ma uit la Tanar si Nelinistit – asta pentru ca incepusem sa invat engleza si vroiam sa ma obisnuiesc cu trilul americanesc. Sa inteleg si eu ce vorbesc oamenii aia acolo si sa le inteleg si drama…si acum tin minte cum puneam un scaun in fata televizorului ca sa acopar subtitrele si sa nu fiu tentata sa citesc traducerea in romana. Rodeam la mere, priveam si ascultam ce s-a mai intamplat cu Nick, Jill, Victor, Sharon, Jack, Philis…recunosc ca si acum ma mai uit cand il prind pe la tembelizor.

Iar cand era frig de crapau pietrele si dadea inghetul peste merele de la balcon mamica baga un tiuci (un fel de tava rotunda din fonta) de mere la cuptor. Era cel mai simplu si dulce desert. Mere spalate, frumos aranjate si bagate la cuptor sa se perpeleasca.

Mere umplute cu seminte si dulceata,  perpelite la cuptor

mere umpluteDulcele meu magic de astazi e o tzara mai sofisticat decat cel al mamicai, foarte usor de preparat cu ingrediente de le gasesti prin camara, energizant si foarte sanatos. Mai intai de toate am preparat umplutura magica. Am luat 200g de seminte de caise pe care le-am maruntit in rasnita. Intr-un castron am amestecat semintele rasnite cu dulceata de coacaze si un praf de scortisoara pana cand s-a format un amestec omogen si lipicios astfel incat sa  nu se imprastie si l-am lasat la hodinit. Apoi am spalat merele si le-am scobit in partea de sus cat mai mult astfel incat sa scap de o parte buna din cotor si sa incapa cat mai multa umplutura. Am ticsit scobiturile cu cat mai multa umplutura. Am aranjat merele frumos intr-o tava in care am pus folie de aluminiu ai am bagat la cuptor 40 de minute. Bucataria s-a umplut repede cu arome de mar, scortisoara si seminte. Iar rezultatul a fost delicios si de scurta durata pentru ca merele umplute si coapte s-au mancat indata.

Pentru umplutura poti folosi orice fel de seminte sau nuci: migdale, nuci romanesti, seminte de floarea soarelui. In cazul dulcetei la fel, orice dulceata ai in camara sau miere . Trebuie doar sa iti folosesti imaginatia si sa creezi dulcele tau magic din cuptor.

Dulcele meu la cuptor

 

