– Salut. Sunt Eva si sunt dependenta de briose – 

Let's make muffinsAdevarul este ca sunt pasionata de briose. Sunt fanul lor #1. Am facut briose  cu tot ce am gasit prin frigider si prin camara. Stiu reteta pe dinafara si cantitatile exacte pentru niste briose reusite. I’m addicted to muffins!!!

Cum am ajuns sa fac briose picante…

Paaaaai, in prima faza m-am gandit la niste briose sarate si mi-am adus aminte de unele facute de sis cu praz care nu au fost prea reusite. Sarat nu era suficient. Ce face omul cand este in pana de idei? Google! Search! Si am gasit o reteta interesanta pe goodfood.ro. In vizor mi-au sarit malaiul si porumbul. Deja le simteam aroma si gustul. Unele ingrediente nu le aveam….

Ce face o fata isteata in bucatarie cand nu are ingredientele de care are nevoie?

Reinventeaza! Corect! Me, smart girl! Intamplarea face ca exact in acea perioada, prietena mea Oana sa fi fost intr-o scurta escapada in India si i-am zis – Mie sa imi aduci condimente din alea iuti, nu vreau nimic altceva – Si mi-a adus Oana mea niste chili din ala adevarat si niste pasta de usturoi cu chili de dai pe afara de fericire mai ceva ca dupa un energizant. Si atunci mi-a venit ideea. Ce-ar fi sa fac eu niste briose picante…

keep-calm-and-love-muffins-10Cu ce?

Ulei de porumb – 150ml Oua – 2 buc Iaurt – 150ml Malai sau Faina de porumb– 150g Faina de grau – 150g Sare, zahar si chili – cate un praf din fiecare Bicarbonat de sodiu stins cu otet de mere – 1l-ta Seminte de floarea soarelui – 50g Seminte de susan alb – 50g Rosii uscate – 3 buc

Cum am facut?

Am batut bine ouale si iaurtul pana s-au incorporat intr-o masa usor gelatinoasa. Dupa aceea am adaugat uleiul de porumb si am mai ametit totul cu telul bine de tot. Am adaugat malaiul  si faina de grau in ploaie si le-am amestecat bine pana s-au incorporat. Aluatul mi-a rezultat cam vartos asa ca l-am dres cu un pic de iaurt . Aluatul trebuie sa fie un pic mai consistent decat cel pentru briosele dulci. Se testeaza cu lingura. Se ia aluat in lingura si se rastoarna. Aluatul nu trebuie sa curga, dar nici nu trebuie sa stea tzapan ca o statuie.

Tips&Tricks 🙂

  1. Pentru varianta vegana a brioselor am renuntat la oua si iaurtul l-am inlocuit cu lapte de cocos sau cu apa calduta
  2. Uleiul de porumb il poti inlocui cu ulei de floare soarelui, masline, susan sau orice alt ulei vegetal pe care il ai in casa. O alta alternativa poate fi untul

Dupa ce am resuscitat aluatul am adaugat sare, zahar, my favorite chili si am pus ca sa il simt print toate organele mele interne. Apoi bicarbonatul de sodiu stins cu otet, semintele de floarea soarelui si susan. Si la final rosiile uscate taiate marunt. Dupa fiecare ingredient am amestecat energic cu lingura ca sa se incorporeze bine fiecare ingredient si sa se intrepatrunda bine aromele lor. Briosa Vegana Picanta

Tips&Tricks 🙂

  1. In aceasta faza poti adauga ce condimente si arome vrei. Trebuie doar sa iti folosesti imaginatia. Daca nu iti place iuteala de chili poti sa folosesti turmenic, curry sau curcuma care vor colora frumos briosele.
  2. La capitolul seminte poti folosi ce gasesti prin camara: nuci, seminte de mac, seminte de dovleac, susan negru, samburi de caise maruntiti. Orice fel de nuci sau seminte care iti plac

Urmeaza partea mea preferata. Am luat tava. Am decorat-o cu hartiute pentru briose. Si am rasturnat in fiecare gaura a tavii cate o lingura plina cu varf de aluat. Apropo, sa ii dea Dumnezeu muuulta sanatate Oanei ca m-a aprovizionat si cu o colectie impresionanta de hartiutze colorate. Nu de alta, dar e si ea pasionata de briose si tot mai spera ca o fericesc si pe ea cu cateva exemplare…Speranta moare ultima, draga mea prietena. Pana atunci mai pune-ti pofta-n cui. i_love_muffins Briosele picante se coc mai greu si daca nu sunt coapte bine raman umede in interior si nemancabile. De aceea e important sa le tii la cuptor la o temperatura mai mica si mai mult timp. Eu am incalzit cuptorul la 180 de grade si le-am tinut  acolo 40 de minute. Inainte de a le scoate odata si pentru totdeauna din cuptor am luat una dintre ele si am desfacut-o sa vad daca e coapta la mijloc. Briosa mea aburinda era coapta, usor umeda si plina de arome. Am lasat-o la racit pe fereastra si abia dupa aceea am mancat-o. A fost Dumnezeeste de buna! Nota: Briosele vegane au iesit mai faramicioase si mai crocante, dar parca mai aromate decat celelalte. Cele cu ou si iaurt au iesit mai aproape ca consistenta de briosele dulci ca aspect, mult mai inchegate, dar cu consistenta de paine, ceea ce nu m-a dat pe spate. De aceea prefer varianta vegana mai aromata, mai faramicioasa si mai sanatoasa.

Just Keep calm and love muffins 🙂

Foto Credit Jubirica
Surse Foto: keepcalm-o-matic

 

