Cred ca m-am indragostit de o alta emisfera a dulcelui. De cand am renuntat la laptele de vaca si am crescut aportul de hrana vie  in alimentatia mea, recunosc ca dulcele nu mai e ce-a fost candva. De parca papilele gustative s-au resetat si nu le mai place decat gustul fin de dulce, mon cher. Cred ca s-au frantuzit. Intotdeauna imi cer deserturi mici, cochete si delicat de dulci.

Budinca Mayasa e vedeta deserturilor in bucataria mea de cand am descoperit semintele de chia care se pare ca vin din vremuri de demult fiind energizantul si semintele nutritive ale triburilor incase, aztece si mayase. Si pentru ca mayasii au fost mereu preferatii mei inca de pe vremea cand invatam istoria Americii Latine i-am si pus numele generic Budinca Mayasa.

Ingrediente Budinca MayasaIngredientele mele:

Seminte de chia – 4 linguri

Lapte de soia – 27 linguri

Capsuni – 5-6 buc

Banane – 1/2 buc

Dulceata de coacaze – 2 linguri

Eu am folosit toate aceste ingrediente pentru ca am vrut sa ma joc cu culorile si pentru ca le-am avut la indemana. Altfel budinca mayasa este deseretul cu care te poti juca cum vrei si cat vrei in functie de ce ai in frigider si in camara. Ingredientul de baza sunt semintele de chia si ele sunt singurele de care ai nevoie musai.  Cantitatile folosite sunt pentru o persoana.

Am amestecat si am asteaptat…

Partea frumoasa este ca nu trebuie decat sa amesteci semintele de chia cu diverse lichide sau paste. Important de stiut este ca semintele de chia isi maresc volumul de 9 ori, cee ce inseamna ca de fiecare data sa foloseste raportul de 1/9 – la o lingura de seminte de chia se adauga 9 linguri de lichid.

  1. Pentru primul strat al budincii am amestecat intr-un bol 3 linguri de seminte de chia cu 27 linguri de lapte de soia cu aroma de vanilie. Si le-am lasat sa se intrepatrunda 20-25 de min. Dupa care am turnat compozitia in pahar si am tinut la frigider inca pe atat ca sa se intareasca bine primul strat.
  2. Pentru al doilea strat am pasat 1/2 de banana si 4 capsuni cu blenderul vertical. Compozitia obtinuta am amestecat-o cu 1/2 lingura seminte de chia si le-am lasat la umflat 20 min. Am turnat semintele umflate cu aroma de capsuni si banane peste stratul de semintele umflate cu lapte de soia si am lasat la frigider inca 20 min.
  3. Pentru al treilea strat am amestecat 2 linguri de dulceata de coacaze raw cu 2 linguri de apa si 1/2 lingura de seminte de chia. Timp de umflare – 20 min la temperatura camerei.
  4. Peste al doilea strat am pus un rand de capsuni taiate feliute si am aranjat si capsuna decorativa pe marginea paharului, astfel incat cel de-al 3-lea strat cu dulceata de coacaze sa se muleze perfect pe capsuna si spatiul ramas liber in pahar. E voila! Budinca mayasa finalizata am mai tinut-o  la frigider peste noapte (dar e suficient sa fie tinuta si 30-40min) ca sa se intrepatrunda toate aromele bine si sa se prinda budinca bine de tot.

This slideshow requires JavaScript.

Pentru a evita surprize neplacute…

  • Odata amestecate semintele de chia cu lichid acestea trebuie tinute la temperatura camerei intre 20-30 de min si amestecate din cand in cand pentru a obtine o compozitie omogena. Semintele amestecate cu un lichid mai consistent cum e pasta de banane cu capsuni, se va inchega mai rapid in 15-20 min, iar cele amestecate cu lichid cum e laptele sau sucul de fructe se vor umfla in 20-30min.
  • Semintele de chia nu au niciun gust si prin hidratare imprumuta gustul lichidelor/pastelor cu care sunt amestecate. De aceea lichidele trebuie alese astfel incat gusturile sa fie compatibile si digerabile impreuna.
  • Eu am folosit un lapte de soia din comert care era deja indulcit. In cazul in care se foloseste lapte vegetal obtinut in casa din nuci si seminte, e bine sa fie indulcit cu un indulcitor natural. Altfel exista riscul ca budinca sa nu fie un desert nici macar usor dulce.
  • Primul strat din pahar trebuie sa fie cel mai consistent din punct de vedere cantitativ, iar straturile de deasupra sa fie 1/3 din cantitatea primului strat, astfel delimitarea acestora se va face cu usurinta fara sa se amestece intre ele.

Este atat de simplu de facut, incat nu ai  cum sa dai gres! Iar culorile si ingredientele preferate se pot transforma intr-un desert mic, cochet si potrivit de dulce…

Like&Share if you care 🙂

Foto: Jubirica

Inspiratie: Corina Bacalu – My favourite local raw food diva

