Desi eu prefer ceaiul in 2 chiar si atunci cand e vorba de smoothie ( si aici ma refer la faptul ca atunci cand bucataresc un smoothie imi place sa ma rezum la 2 ingrediente de baza)  de data aceasta am ales sexul in 3… si tot la smoothie ma refer. Fency-Smency este rezultatul contopirii a 2 fructe si jumatate, un fel de two and a half fruits: banane, capsuni si rubarba.

Eu rubarba nu am mai mancat niciodata, dar trebuie sa recunosc ca tulpinile rosiatice mi-au facut cu ochiul de fiecare data cand le-am vazut in piata. De data asta insa am avut curajul sa fac cunostinta cu tulpinile sangerii. Cat de nasoale pot fi?

Dupa vorba, dupa port…rubarba este o leguma si tulpinile de rubarba seamana cu cele de telina, au un gust acru-acrisor de ti se screpezesc dintii si iti face gura punga, fapt pentru care recomand iubitorilor de senzatii tari consumul de rubarba raw. Preparata termic, prajituri&dulceata, gustul tulpinilor de rubarba este izbitor de asemanator cu cel al visinilor.

De ce e buna rubarba?

  1. sursa importanta de vitamina K – rol important in coagularea sangelui si mentinerea oaselor sanatoase si puternice
  2. contine cantitati semnificative de calciu, fier, fosfor, magneziu si vitamina A si C
  3. trateaza cazurile usoare de constipatie si iritatii la nivelul stomacului si intestinului.

si multe altele… din punctul meu de vedere, cele 3 mentionate mai sus sunt cele mai importante.

P.S. Frunzele de rubarba sunt otravitoare si pot provoca chiar moartea prin asfixiere. Sfatul meu prietenesc este sa nu le mancati sub nicio forma, decat daca vreti sa dati nas in nas cu Sf Petru.

Se gaseste… si se depoziteaza

la piata cu varf si indesat la preturi rezonabile incepand de acum si pana pe la sfarsitul lunii iunie. Atunci cand cumperi rubarba, alege tulpini ferme de culoare rosiatica, fara pete. Le poti depozita cateva zile in frigider sau le poti pastra la congelator taiate in cuburi mici pe care sa le folosesti atunci cand ai nevoie.

Se foloseste…

in prepararea prajiturilor: briose, tarte, checuri… de cele mai multe ori in combinatie cu capsuni. In Transilvania se face dulceata de rubarba care se zice ca este foarte buna.  Rubarba raw se poate manca ca atare rontaita ca gustare, in salate si in smoothie…

Let’s smoothie: Fancy – Shmency

Am procesat 2 tulpini de rubarba taiate cuburi cu putina apa in blender, dupa care am adaugat  1 cana de capsuni si 2  banane. Vrum-vrum… Et voila…Fency-Shmency este gata. Arata fency cu aroma si gust shmency!

Like&Share because you CARE!
Foto: Jubirica
