Mama mia pentru ca e reteta mamicai mele si e atat de buna de te lingi pe toate cele 10 degete de la maini si pe coate.

Slava industriei alimentare ca s-au inventat foile de placinta si slava poporului armenesc ca au inventat lavash-ul – lipie armeneasca subtire obtinuta din apa, ulei, faina si sare – la mamica mea acasa, adica la Chisinau,  se gaseste in orice magazin alimentar si este net superior foilor de placinta congelate. Daca ai ocazia sa faci rost de pe undeva, iti recomand cu drag! Daca nu iti sunt pe plac foile de placinta din comert, prepara acasa un aluat simplu din ulei, apa, faina si sare.

Punct si de la capat…

Daca aii in frigider foi de placinta sau lavash, prepararea placintei e o reala placere. Eu am adaptat reteta la sezonul primavaratic si am adaugat ceapa si ustroi verde. In rest reteta este direct de la sursa. Este o placinta moldoveneasca cu ceva influente bulgaresti caci strabunica mea era bulgaroaica si reteta vine de fapt de la ea. Asta inseamna ca eu sunt a 4-a generatie care duce reteta mai departe cu mici ajustari. Mama miiiia!

Umplutura pentru placintaIngrediente pentru 2 placinte sau o placinta din care manaca 8 guri…

Lavash – 2 foi sau Foi de placinta – 400g

Branza dulce de vaci – 500g

Telemea – 200g

Ceapa Verde – 3 fbuc

Ustroi Verde – 3 buc

Oua – 6buc

Chefir/Iaurt – 900-1000ml

Ulei de gatit – 30ml

Lista de ingrediente este pentru aluat, umplutura si un sos magic care este de fapt secretul pentru o placinta cu consistenta de milioane si extraordinar de gustoasa.

Secretele placintei Mama Mia

  • Umplutura – branza de vaci si telemeaua se faramiteaza cu mainile si se amesteca bine impreuna cu 1 ou crud. Ceapa si ustroiul verde se curata, se spala si se taie marunt, dupa care se incorporeaza in compozitie. Et voila! Umplutura este gata. O acoperim cu un capac si lasam ingredientele sa se intrepatrunda pana pregatim foile pentru placinta si tava.
  • Aluatul – in cazul lavash-ului cele 2 foi continute intr-un pachet, se impart in 2 astfel incat sa obtinem 4 foi din care vom obtine 4 rulouri umplute cu branza. In cazul foilor de placinta din comert acestea trebuie mai intai lasate sa se decongeleze astfel incat sa fie modelabile si sa nu se rupa. Vom folosi cate 3 foi pentru 1 rulou. In total vom avea nevoie de 12 foi.
  • Inainte de a face rulourile de placinta vom pregati tava. Eu am optat pentru o tava rotunda inalta, dar a trebuit sa coc placinta in 2 transe. La fel de bine se poate folosi si o tava dreptunghiulara inalta in care va incapea placinta integral. Tava se acopera cu hartie de copt inmuita in apa si unsa cu putin ulei.
  • Daca folosim lavash, nu trebuie decat sa intindem foaia, sa distribuim uniform 1/4 din umplutura si sa rulam placinta. Cand este gata o asezam in tava.
  • Daca folosim foi de placinta din comert,  fiecare foaie trebuie stropita sau unsa cu putin ulei, astfel foile nu se vor lipi intre ele. Odata terminata aceasta procedura, se distribuie uniform 1/4 din umplutura si se ruleaza. Apoi o aranjam in tava.
  • Daca folosiestio tava rotunda asa cum am facut eu, poti sa aranjezi rulourile soldatei impartindu-le in bucati mai mari sau mai mici in functie de tava ori le puti aranja in forma de melc. Eu am incercat ambele metode cu succes.
  • Sosul Magic – Dupa ce am aranjat placinta in tava preparam sosul. Batem 5 oua cu un tel, dupa care adaugam chefirul/ iaurtul si un praf de sare. Batem cu telul bine-bine pana sosul se ingroasa si gata. Si acum marele secret! Turnam acest sos peste placinta si bagam tava in cuprtorul incins la 200 de grade pentru 1h.

Si acum asteptam…

Sa se coaca. Apoi sa se raceasca pe fereastra ca gogoasa din poveste si abia apoi o vom scoate din tava. Daca nu vei avea rabdare cu toti acesti pasi, risti ca placinta sa se dezmembreze si nimeni nu isi doreste acest lucru. Plus ca e de o mie si una de nopti mai buna rece decat calda. Pana atunci hraneste-te cu mirosul si aroma din bucatarie…

Credt Foto: Jubirica
