-Despre checul englezesc, rubarba si inceput de vara-

Notiunea de chec in viata mea a aparut cand sora mea cea mare a inceput sa prajitureasca prin bucatarie… Checul englezesc din carticica cu 100 de retete era la ordinea zile. Sis facea chec englezesc cu orice… cu mere, cu nuci, cu glazura, cu piersici, cu caise, cu prune… cu orice fruct de sezon.

Si acum cine mai face chec englezesc?

Cand sis a plecat la facultate a inceput drama… Acum ca era plecata si mamica refuza sa mai faca dulciuri pentru ca se “lepadase” de facutul acestora, drama mea era lipsa checului englezesc de pe masa. Intr-o buna zi mi-am dat seama ca va trebui sa preiau stafeta checului englezesc…

Si acum vad coperta albastra a cartii cu cele 100 de retete. Checul englezesc era chiar la mijlocul cartii si ultima reteta de la capitolul Dulciuri, iar reteta o stiu ca pe Tatal Nostru dupa ani si ani…

Deliciosul chec englezesc

Unt – 100g

Zahar – 100g

Oua – 2 buc

Chefir – 150ml

Bicarbonat de sodiu stins cu otet – 1 lingurita rasa

Faina – cat cuprinde pentru a obtine un aluat de chec care curge

In 2 timpi si 3 miscari aluatul este gata

  1. Untul se topeste si se freaca cu zahar pana se omogenizeaza.
  2. Se incorporeaza pe rand si se amesteca dupa fiecare ingredient: ouale batute, chefirul si bicarbonatul stins cu otet.
  3. La final se incorporeaza faina putin cate putin si se amesteca bine fara a forma cocoloase

Rubarba si Checul Englezesc

Anul acesta am avut curaj sa gust rubarba si sa o includ in alimentatie. Tulpinile crude de rubarba au un gust acrisor si merge foarte bine la smoothie in combinatie cu banane si capsuni sau in smoothie verde cu spanac. Rubarba cruda este foarte buna in salate pe baza de leguminoase: fasole, naut, mazare. Rubarba gatita are gust de visine si acest aspect l-am descoperit dupa ce am facut checul englezesc:

  1. Cand aluatul este gata se incinge cuptorul la 200 de grade
  2. Intre timp tulpinile de rubarba se spala si se taie in cuburi de 1cm
  3. Intr-o tava rotunda sau dreptunghiulara se pune hartie de copt umezita in apa si unsa cu putin ulei.
  4. Aluatul se toarna in tava si cuburile de rubarba sa pun unul cate unul in aluat formand gaurele.
  5. Checul se introduce in cuptor pentru 45-50 de min

Anotimpul preferat – VARA

Sunt nascuta vara si imi place vara la nebunie! Imi place inceputul de vara cand incep fructele sa dea navala prin castroane, cand gandul imi e numai la munte si la mare, cand simt zapuseala si soarele care imi  mangaie fata, mainile si imi scalda corpul in caldura. Imi place inceputul de vara pentru ca simt ca renasc si iau totul de la capat si mie imi plac atat de mult inceputurile pentru ca sunt pline de idei, ispiratii, planuri, zile lungi si muuult soare.

Ador vara pentru ca vara m-am indragostit de un pamantean si el, acest cel mai iubit pamantean imi asezoneaza zilele cu iz de capsuni si gust de cirese, iar eu ii dau sa manance chec englezesc cu rubarba

Foto: Jubirica
