Vinete si rodii – 2 ingrediente care nu par a fi o combinatie reusita in mintea mea.
Si pentru ca sunt indragostita in egala masura de vinete si de rodii, si pentru ca ador mancarea libaneza, am hotarat sa le dau o sansa.

Astazi am o reteta extrem de simpla, delicioosa si libaneza – Baba Ganoush. Daca iti place salata de vinete, atunci te vei indragosti de Baba Ganoush!

Rodie

Ingredinte:

Vinete coapte – 500g

Seminte de susan  – 6 linguri

Ulei de masline – 4 linguri

Suc de lamaie – sucul stors de la 1/2 lamaie

Usturoi – 3 catei

Rodii: semintele de la 1 rodie

Timp de preparare: 15 min cu tot cu desfacutul rodiei si daca ai vinetele gata coapte sau dezghetate

Se prepara cu muuulta dragoste…

Am pus in blender semintele de susan hidratate (1h), uleiul, sucul de lamaie si ustroiul tocat. In loc de susan si ulei poti folosi pasta de tahini. Dar cum nu aveam in casa l-am preparat de buna voie si nesilita de nimeni din seminte de susan si ulei. Am pasat totul pana am obtinut un sos cu aroma de susan si usturoi. Am adaugat vinetele coapte si tocate ca sa usurez munca blenderului. Am procesat toate ingredientele pana la omogenizare.

BabaDaca nu mai gasesti vinete la piata, poti apela la vinetele congelate. Daca le ai la congelator, foarte bine. Daca nu, le poti cumpara de la orice supermarket de la raionul de produse congelate. Vinetele trebuie dezghetate inainte de a le pasa in blender.

Rezultatul este o salata de vinete cu aroma de susan si usturoi si cu un iz acrisor. Am rasturnat vinetele intr-un bol si am adaugat semintele de rodie. Si voila! Baba Ganoush e gata.

Vinete + Rodii = LOVE

Am servit-o pe felli de bagheta integrala, dar la fel de gustoasa este si cu lipie libaneza sau painici raw din hrisca si rosii uscate.

Cum sa desafaci o rodie intr-un mod elegant in 6 pasi, chiar daca esti imbracat la 4 ace

Inspiratie: 1001Vegetarieni

Foto: Jubirica

