Daca familia sau prietenii s-au anuntat in vizita si nu ai nimic in de-ale gurii ce te faci? Cum te descurci?

Astazi iti prezint un meniu vegetarian recomandat pentru un pranz de weekend pentru ca este si consistent: 4 feluri de mancare toate gata intr-o ora si toate se prepara in 3 pasi simpli.

Cartofi perpeliti la cuptorCartofi tavaliti in boia si marar perpeliti la cuptor

  1. Se prepara un sos din 10 linguri de ulei de porumb amestecat cu 1 lingurita de boia de ardei iute si 1 lingurita de sare de mare
  2. Cartofii – 1kg,  se spala bine, se taie bucati mai mici, daca e cazul si se freaca bine cu sosul iute intr-un vas de yena.
  3. Peste cartofi se toarna 50ml apa, se pune capacul peste oala si se baga in cuptorul incins la 200 de grade pentru 30 min, dupa care se ia capacul si se mai tin 15-20 min sa se perpeleasca. Cartofii perpeliti scosi din cuptor se amesteca cu o legatura de marar tocata marunt. Se servesc calzi,

Μπουγιουρντί = Bouyiourdi = Buiurdi

– aperitiv traditional grecesc cu branzeturi la cuptor –

  1. Intr-un vas/bol de lut se faramiteaza cantitati egale, cate 100g de branza dulce de vaci, feta si cascaval.
  2. Se adauga pasta de ardei kapia, 1 ardei iute taiat rondele si 2 rosii si o ploaie de oregano
  3. Se acopera cu capac si se tine in cuptorul incins la 180 de grade timp de 1h.

Se serveste fierbinte proaspat scos din cuptor cu paine proaspata.

DSC_0603Ciuperci burdusite cu branza

  1. Umplutura: se amesteca bine cantitati egale de branza dulce de vaci cu feta si un pic de piper negru.
  2. Ciupercile se curata de picioruse si se burdusesc cu umplutura de branza
  3. Se aseaza pe o tava de yena si se baga la cuptor pentru 15min.

Salata de spanac

  1. Se spala si se curata: 2 maini zdravene de spanac, 1 legatura de loboda, 2-3 castraveciori, 1 legatura de marar, 2 fire de ceapa verde
  2. Verdeturile se maruntesc dupa dorinta, castavetii se taie rondele.
  3. Salata se asezoneaza cu putin ulei si sucul obtinut de la 1/2 lamaie.

Toate cele 3 feluri de mancare sunt extrem de usor de bucatarit cu minim de efort. Toate se prepara la cuptor si au timp diferit de preparare termica, lucru care permite sa pregatesti ingredientele necesare in timp ce preparatul care sta cel mai mult la cuptor se perpeleste deja.

DSC_0612

Este un meniu care va satisface orice vegetarian, dar si orice omnivor sclifosit!

Credit Foto: Jubirica
Advertisements