Mie imi plac deserturile usoare si simple si daca mai sunt si cu fructe, atunci este aproape imposibil sa nu ma cuceresti. In aceasta toamna am descoperit dulcele croncant si foarte usor de bucatarit – crumble cu prune

crumble-de-pruneMai intai am pregatit aluatul…

Unt sau Ulei de cocos – 100g

Faina – 150g

Fulgi de ovaz – 100g

Zahar brut – 50g

  1. Am framantat cu degetele untul/uleiul de cocos cu faina pana s-au omogeizat si s-au format granule faramcioase
  2. Am adaugat fulgii de ovaz si zaharul. Am amestecat bine cu lingura pana am incorporat ingredientele si am bagat compozitia la frigider sa se odihnesca.

crumble-cu-pruneDupa aceea am trecut la umplutura…

Prune – 500g

Zahar brut – 50g

Suc de lamaie – 25ml

Scortisoara – 1 lingurita

  1. Prunele le-am curatat de samburi si le-am taiat in jumatati pentru ca am gasit la piata niste prune mici si super dulci
  2. Am turnat peste prune sucul obtinut dintr-o jumatate de lamaie, am adaugat zaharul si am amestecat totul bine
  3. Am luat un vas de yena pe care l-am uns bine cu niste ulei de cocos rece si am pus umplutura de prune in vas.
  4. Am scos aluatul faramicios din frigider si am acoperit bine toate prunele si am bagat la cuptor ( 180 grade)  pana granulele de aluat s-au rumenit – aproximativ 30 de minute.

L-am lasat sa se raceasca un pic si dupa aceea l-am servit cald cu putin sirop de curmale.

desert-cald

Ce imi place la acest desert este ca pot inlocui cu usurinta anumite ingrediente. Trebuie doar sa am putina imaginatie si curaj. Si cum eu fac obesesii pentru anumite preparate si imi folosesc creativitatea la cote maxime am mai adaugat in crumble si alte ingrediente:

  • Nuci in umplutura
  • Faina de nuci braziliene/ fulgi de cocos in loc de fulgi de ovaz
  • Sirop de curmale in loc de zahar in umplutura

Toate experimentele au fost cu succes, asa ca ia-ti curajul de mana si joaca-te cu aceasta reteta! Creeaza propriul tau crumble cald si delicios, perfect pentru o seara racoroasa de toamna tarzie…

Credit foto: Jubirica
