– reteta vegetariana –

Prin bunavointa prietenei mele Beatrice, injectata cu virusul calatoriilor si indragostita de munte am pus mana pe aceasta reteta, literalmente!

Beatrice a gatit prima data aceasta supa ecuadoriana chiar la mine in bucatarie si astfel am gasit eu un echivalent vegetarian pentru traditionala ciorba de cartofi cu tarhon si afumatura din Ardeal.

Si cum eu am avut onoarea sa locuiesc in… probabil cel mai frumos oras din lume Brasov, am adaptat reteta originala un pic la spatiul si ingredientele mioritice, dar am pastrat ingredientele de baza si condimentele.

No’  dara va invit in bucatarie sa toropim supa a la Ecuador.

Ingrediente specifice Ecuadorului si nu numai…

Ecuadorian SoupCartofi – 10 buc medii

Ceapa – 5 buc mici

Usturoi – 5 catei

Smantana/crema de ovaz – 200ml

Ulei de masline – 2 linguri

Chimen – 2 linguri

Tarhon – 2 linguri

Sare – dupa gust

Piper negru – 2-3 vf de cutit

Chilli – 1 vf de cutit

Supa se serveste cu avocado si mozzarella. Cum ingredientele de mai sus le recomand pentru 4 portii, 1 avocado si 100g de mozzarella sunt exact cat trebuie.

Ce, Cum si Cand…

  1. Ceapa si usturoiul se curata si se taie rondele. Cartofii se curata si se taie in cuburi de diferite dimensiuni.
  2. In cratita se trag in ulei ceapa si usturoiul pana se auresc.
  3. Se adauga condimentele: sare, piper negru, chimen si chilli. Se amesteca bine, dupa care se adauga cartofii si se toarna apa cat sa acopere bine compozitia. Se lasa sa fiarba la foc mic.
  4. Cand cartofii au fiert si incep sa se farame, se ia o furculita si se zdrobesc cam jumatate din cantitatea totala. Se adauga tarhonul si smantana si se da in clocot.

Supa este gata…

Dupa ce se pune supa in castroane, se adauga mozzarella si avocado taiate cubulete. Reteta originala mai contine coriandru proaspat si ceapa verde, ceva boia dulce si unele ingrediente care sunt variabile de la gospodina la gospodina. Daca vrei sa incerci reteta originala recomand del corazón Laylita’s Recipes – un blog dedicat retetelor traditionale ecuadoriene. Atentie se poate intra in sevraj culinar…

Buen provecho 🙂

Credit foto: Jubirica
