Atunci cand se apropie sarbatorile gandurile mele zboara spre cadouri. Inca de anul trecut, inainte de Craciun, mi-am propus sa nu mai fac oamenilor dragi cadouri industrializate ci cadouri facute de manuta mea.

Unu: pentru ca vreau sa le ofer celor dragi cadouri sanatoase.

Doi: pentru ca ma face sa ma gandesc la fiecare omulet drag mie in parte si din timp.

Trei: pentru ca nu mai vreau sa umplu buzunarele marilor companii care ne exploateaza.

Un cadou maaagic…

Cand dau viata acestor cadouri magice imi aduc aminte de baba din povestea “Gogoasa” care in varianta spusa de mamica mea, spune ca  mosneagul si baba nu prea mai aveau multe prin camara pentru ca erau saraci lipiti pamantului. La indemnul mosului, baba a scuturat sacul de faina, a gasit o bucatica de unt si din toate cele adunate a facut vestita Gogoasa care a fugit de acasa. Cam asa e si cu borcanasul magic. Cautati tot ce aveti prin camara la capitolul fructe uscate, seminte,  nuci si incropiti un cadou de toata frumusetea.

Pentru borcanasele magice de Craciun am folosit merisoare, stafide aurii, goji, samburi de caise, seminte de floarea soarelui si miere. Tot in camara mai aveam niste borcanase de condimente si cateva borcanase de la masline si gemuri pe care le-am spalat bine, le-am “oparit” cu niste apa clocotita si le-am refolosit. Semintele si fructele uscate le-am pus in straturi in borcan si le-am turnat miere fluida peste, preferabil miere de salcam, este aproape incolora si clara. In cazul in care sunteti alergici la miere sau nu o consumati din considerente etice, pueti folosi siropul de agave, siropul de curmale sau melasa. Dupa ce mierea a ajuns la fundul borcanaselor si au acoperit toate ingredientele, le-am sigilat , le-am infrumusetat cu o hartie colorata pentru briose si le-am legat la gat cu o panglica colorata, Un cadou frumos, foarte dulce si magic!

Anul acesta mi-am propus sa nu mai cumpar lucruri produse industrial care nu au viata si nu au suflet, ci sa cumpar lucruri confectionate de oameni care refuza sa se subjuge societatii in care traim. Oameni care incearca sa traiasca frumos, linistit, in armonie cu natura. Imi propun sa ii sustin pe oamenii care fac lucruri din suflet cu manuta lor.

Desi pare imposibil, eu cel putin imi propun sa incerc. Si acelasi lucru va indemn si pe voi sa faceti! Sunt sigura ca in jurul vostru sunt oameni care confectioneaza bijuterii, fac bomboane, coc paine cu maia, tricoteaza manusi, fac cosmetice naturale, cresc legume si fructe bio, deseneaza pe sticla, brodeaza ii, confectioneaza ceasuri din te miri ce…Aruncati o privire, observati comunitatea din jurul vostru si s-ar putea sa descoperiti un altfel de a trai si de a vedea viata. E un fel de pay it frorward…

Borcanasul Magic

 

Voi ce cadouri faceti de Craciun celor dragi?

