Astazi la Conventia de Fitness, impreuna cu Asociatia Vegetarienilor din Romania bucatarim un desert cu sirop de curmale. Eu sunt fan curmale si pot sa le mananc in cantitati industriale. Cu toate acestea in deserturi raw nu prea le agreez consistenta.

Intr-o buna zi am dat nas in nas, literalmente, cu siropul de curmale la Paradisul Verde. Ne-am privit, ne-am mirosit, dar nu ne-am indragostit de la prima vedere. Asa ca i-am intors galesa spatele si am plecat acasa. Dupa aceea am inceput sa caut informatii despre siropul de curmale si am zis ca trebuie sa il am! Dar…nu l-am mai gasit.

A trecut timpul si am dat nas in nas cu siropul de curmale din nou la Naturalia – magazin naturist&bio in carne si oase, dar si online cu preturi cam piparate, dar bine aprovizionat! )  si de data asta nu l-am mai lasat sa imi scape. Are un gust cel putin orgasmic, nu contine gluten, lactoza, drojdie si nici oua, deci este vegan. Cel pe care l-am cumparat eu este de la Meridian. Pe eticheta originala se mentioneaza ca este un sirop 100% natural, nu contine sulfiti si nu provine din culturi modificate genetic.

O mica deviere de la subiect care m-a amuzat, dar m-a si indispus este ca pe eticheta tradusa in limba romana scria ca este sirop de artar ceea ce denota ceva ignoranta din partea magazinului…avantaj pentru noi cei care stim o boaba de engleza si ne descurcam. Daaaar, conducerea magazinului ar trebui sa se sesizeze!!! Ideea este ca nu poti sa vinzi rosii la pret de rosii bio cu eticheta de rodii!!! Domnilor,  va mintiti proprii clienti pe banii carora traiti si nu e bine!  Gata cu balacareala 🙂

Chiar daca siropul de curmale nu se bucura de prea mult succes in Romania, se poate gasi la preturi rezonabile in cazul in care te informezi si cauti bine sau de ce nu sa il prepari cu propria manuta. Dar asta e o alta poveste…

Sa o pregatim pregatim pe Lady Date de petrecere…

Ingrediente Lady DateIngrediente Magice

Pentru Lady Date am folosit masura clasica de 100ml din imagini

Samburi de Caise – 2 masuri

Fulgi de Cocos – 1 masura

Sirop de Curmale – 3/4 masura

Ulei de Cocos – 2 lingurite

Pudra de Roscove – 2 lingurite

Tips&Tricks

Am folosit pentru aceasta reteta fulgi de cocos si pudra de roscove bio, ceea ce recomand din suflet pentru orice desert raw. Atat fulgii  de cocos cat si pudra de roscove au gust, culoare si arome foarte intense si ireal de bune si sunt net superioare variantelor non-bio la capitolul gust. Am folosit pentru prima data pudra de roscove bio pentru aceasta reteta. Recunosc ca nu am fost un fan al ei pana acum, desi am mai folosit-o in prepararea deserturilor, dar aceasta pudra bio nu se compara cu pudra de roscove non-bio – e dulce si foarte aromata, iar diferenta de pret este insesizabila! Daca la celelalte ingrediente mai poti trisa cu varianta bio, la pudra de roscove nu e voie  sa fii zgarcit!
In loc de samburi de caise poti folosi nuci braziliene sau orice alte nuci sau seminte care iti plac.

Sa inceapa MAGIA

  1. Samburii de caise se maruntesc in rasnita sau robot
  2. Intr-un castron se amesteca bine samburii de caise maruntiti, fulgii de cocos, uleiul de cocos si pudra de roscove.
  3. Dupa ce s-au omogenizat bine ingredientele se adauga siropul de curmale si se framanta totul bine cu ajutorul mainilor pana la omogenizare
  4. Aluatul obtinut se modeleaza in formele de silicon

Dupa 1 ora de stat la frigider Lady Date este gata de petrecere. Desertul in miniatura se scoate cu usurinta din formele de silicon si sunt tari. Inainte de servire Lady Date se parfumeaza cu putina magie si inspiratie si abia dupa aceea se serveste cu pudra de roscove si cu frunze de menta sau/si cu dulceata raw de coacaze negre.

Lady Date este un desert cochet, extrem de dulce si aromat. Se consuma in cantitati frantuzesti si se savureaza cu ochii inchisi… Atentie poate provoca orgasm culinar!!!
Lake&Share if you care…